Tuesday, March 15, 2011

.: reflexology :.

ni kisah minggu lepas jugak mase aku kehulu kehilir mencari segala persediaan aku untuk pertengahan tahun ni. jenis aku ni kalau pakai sendal je mulalah kaki aku lenguh2.. lagi2 ko jalan kaki ade dalam sari suntuk. mase mencari barang2 tu taklah sakit mana kaki ni tapi da relax jap kompem datang segala kesakitan & kelenguhan kaki aku yg tembam ni. (lagi2 badan besar kaki kecik.. kompem sakit tahap mcm nak sepak org je.. ouh kaki kecik tu cacat? no2.. tu tandenya aku dulu kecik je. ahakz!! hakhakhakhak)

ok2 sambung cite, jadinye minggu lepas aku dengan abang aku keluar. die time tu jadi bodyguard aku ar. (hahahaha) aku ajak die gi kajang. ouh kajang memang town yg sesak, sempit,semput aku nak lalo situ sebab sgt2 sibuk tahap tak reti nak cakap, jadi org yang tak pandai bwk kete cam aku ni lagi2 time bz terpakse usung abang aku untuk menerima khidmat urutan kaki. kehkehkehkeh. abang aku selalo datang ni, buat bekam lah, urut kaki lah. perkhidmatannye not bad lah. murah toksah duk kate. 1jam rm30 untuk urutan kaki sajork. kalau ko nak urut badan dlm beberape puluh hinggit je. urutannye same klasssssssss dengan REBORN kat Alamanda yang 40minit rm50. tapi kadang2 tak lalo aku nak gi kajang aku belasah je urut kaki kat reborn tu. hahaha.

korank mesti tahukn yg segala urat saraf kite ni berhubung kait dengan tapak kaki kite, maknenye silalah beli kasut yg selesa . hahaha. wey2 betul ar. semua tu bertindak melalui sistem saraf. sistemsaraf yang boleh menerima rangsangan yang baik, akan mempercepatkan proses penyembuhan. tapi reflexology ni agak kurang berkesan kalu sistem saraf pesakit telah mengalami kerosakan contoh disebabkan oleh kecederaan (kemalangan), stroke (angin akhmar), pembedahan atau pape segala punca yang menyebabkan kerosakan saraf. nak tahu lebih lanjut sile goggle sendiri ye. sebab aku da lupe pe link yg duk cite ttg bab2 ni. hehe.

tengok gambaran kat atas tu, siap lakarkan part mane area kaki kite berhubung kait dengan bdn kita & organ dalaman kita. kalu ko sakit tang jari kaki bermakna mata lah. klik gambor tuk gambaran besau ye kwn2.. hehe


tapi aku selalo sakit tang tumit kaki. tu bermakna sistem kat rahim. glupp!! tapi alhamdulillah tak siyes cam aku duk fikir. risaw ok bab2 gitu. jadi tak boleh amek mudah bab2 kaki ni.

ok2 tempat yang aku gi ni aku lupe pe nama kedainye. hahaha. jum tgk gambor aku duk beria snap tapi lupe nk snap pic kedainye. hahaha.


tulah kaki aku. muluskn? PANG!!!


abang aku yg pura2 baca majalah. hakhakhak. aku suh die pura2 duk baca. =p




aku bantai makan tomato yg drg bagi ni sampai licin. hakhakhakhak. air je aku x lalo minum. ginsing2 ni xleh lalo dek tekak aku.


tempat urutan kaki. aku amek kat luar je. cam seram je nk masuk lam bilik yg disediakan wpon yg urut ko pompuan. ahakz!!


ni bilik untuk urutan badan.

paling beh abang aku paw aku suh byrkn tuk die. xpe2.. 60 hinggit je. murah2.... nati aku paw ko lebih dr tu. hahaha. gile keji kn? opkos.. abang aku kn.. br la.. =p

2 comments:

Fairus Bin Mamat said...

BESTNYA KENA URUT..

Fyda Rahim said...

beh2.. gi lah urut fairus..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...