Thursday, March 10, 2011

.:rata panje, kelate:.

hahaha ok2 ni aku nk cite ttg cuti aku balik kampung minggu lepas, aku ni balik p.mas asyik duk ulang alik ke rantau panjang. survey pape yang patut, abang aku plak ckp kat rantau panjang ni sangat2lah murah. (ko org kelantan tapi tak tahu murah ke tak?haha.) aku ni jenis pelik skit, kate je orang kelantan tp haram nak tahu selok belok jalan, tempat kat mane nak cari barang2 murah, tempat makan, or hotel yang best2. aku mmg jenis duduk kat rumah je dari zaman sekolah sampailah sekarang. haha. lagi2 rantau panjang mmg jarang gile aku gi, kalu gi pon sebab nk beli pape yang aku NAK, takat nak teman bagai sure aku tak pergi. sebab? wa malas ma nak jalan2 tempat sesak2, tahap panas matahari plak sgt lain ok, da kate sempadan thailand kn, jadi tahap suhu panas sgtlah terik macam matahari duk kat tepi ko (da xde da atas kepala tp tepi okay!!)aku kalau kate balik kampung mmg aku berkampung kat rumah jelah, kate nak g jenjalan mmg NONE ADO ye, kecuali kalau jumpe member2 memang tak mls. tahap rajin 100%. haha.

ni kisah aku yang sibuk nak cari barang2 untuk pertengahan tahun ni. otak duk fikir nilai 3 lagi banyak kot brg cantek2,boleh pilih banyak2, kedai pon bersepahkan dan murah, sekali jenis bangsa yg tak sedar diri tempat asal lagi murah nak cari tempat yg mahal. aku ni mmg senang jelah org nak tipu kot, kate situ murah aku pon menonong je gi. haha. sudahnya aku tawaf satu pekan rantau panjang tu. skg pekan tu da lain dari dulu (dulu tu ada dlm 12 thn lepas. haha) sebabnye? bukan tempatnye yang lain, tapi cara urusniaga kat situ. ko org kelantan ke ko orang luar ke, harga tetap macam tu. takat nak kurang 5 6 higgit pon SANGAT2 SUSAH NAK DAPAT. rm10? lagilah susah, kecuali ko beli barang2 macam nak beli untuk 1 kampung mungkin kot boleh, mungkin ye.. mungkin. huh! patutlah barang kemas berlilit je kat badan. untung ko bisnes tak boleh kurang2 ni. siap ckp lagi masa tawar menawar, kalau nak kurang lagi (rm95 nk kurang rm90) tak boleh kurang ok. dorang bagi kurang pon 2hinggit je. tastu siap ckp lagi kalau nak kurang lagi dah tak boleh, kalau tak jadi amek pon tak pe. see!! berlagak tu, tak beli brg die pon die tak kisah. sebab die tak kisah? mmglah kisah semua macam tu. donia.. donia..

sudahnye aku beli brg2 untuk rumah aku bukan brg2 untuk kawen. hakhakhakhak. jenis aku nk hidup after kawen lagi penting dari wedding. semorang ckp pelik sbb perkahwinan tu sekali, (mne ko tahu sekali? haha) ye kalau sekali pon ckup bagi aku sederhana je, setakat bajet aku jelah tak payah nak tiru orang nk ni nak tu kalau duit tak ckup buat cara tak cukup.buat yg penting2 je. yg penting nak hidup selesa selepas kawen. (tu pendapat akulah) bersedahana dlm sume benda. ahakz!!. lagi2 sgt mencabar kalau ko tak bersiap sedia after kawen. memang lah semua tu laki ko akan tanggung tapi donia skg mane cukup takat laki ko je kije kn? jadi fhm2 sendirilah. lagi2 dengan zaman sekarang.. duit mmg penting. takde duit mmg K.O lah wey. kot nak harap mak bapak? kakak? abg? haha. mak bapak tu mmg TAK! kakak lagilah TAK tp tang abang tu MUNGKIN kot. wakakaka.

lagi pon nak ikut kepuasan mmg susah lah, tu belum bab2 orang m'gata pelamin ko, baju ko, hantaran ko, makeup ko, tema ko, laki ko, hah! haha. bagi aku ade aku kisah? ko nk mgata tu ko nye psl, kawen ttp kawen. mcm dekat kg aku ni, pompuan ni nk kawen minggu depan tapi ade hamba Allah ni kutuk perghhh... tak sedar sok2 nak kena kawenkan anak dara die. tak faham aku jenis org mcm ni, mungkin ade sebab kenapa die pilih cara gtu, baju gitu, ko bajet sume org kaya raya ke? nk ikut ko punye taste mmg hancur lah orang lain. aku cukup tak berkenan dengan sesetengah org jenis gini, rezeki org tak sama jadi jgn nak samakan rezeki sesame manusia? da bajet die tahap tu kot nak buat macam dato siti bagai? entah2 org yang m'gata tu pon mase kawen die tak cantek mne, sebab tak boleh buat cara sekarang ko nak kutuk2. tp tu yg jadi lumrah sekarang, takat kutuk org nak kawen ni da base. eh!! haha. ok2.. da2 aku da merepek da ni nak layan gambar aku malas nak upload. so tak ado gambor ye.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...