Saturday, February 5, 2011

.: cuti wilayah kami :.

1 febuari hari tu wilayah persekutuan cuti, lagi2 aku kije putrajaya da tentu cuti. jadinye aku dengan mr.zach pergi cuci rumah aku kat P11. orang cuti2 balik kampung paling tidak pon kua bershopping2 ke kan. aku dengan mr.zach buat keputusan pergi cuci rumah kuarters aku tu.

walaupon lambat lagi aku nak duduk tapi aku nak kasi setel la, mane taw kot2 hati tergerak nak duduk sensorang kan, terus je msk rumah. so seawal pagi jam 8.30 aku keluar gi amek mr.zach. dalam pukul 9 aku dengan mr.zach gi beli barang2 untuk membasuh rumah, tak banyak aku beli, beli yang betul2 nak gune je, yang takat nk pakai tp tak selalo gune aku rembat je dengan abang aku. hahahaha. aku & mr.zach beli barang2 kat area bangi je, astu baru gerak ke putrajaya cari kedai nak bekpes. hehe. aku seminggu ni asyik nak makan capati je, lagi2 capati dekat Ali Bistro kat Presint Diplomatik tu memang beh weyyy.. lembut je capatinye. aku bedal 2 keping, geling kepala mr.zach sebab tak kira pagi, ptg & malam aku makan capati je. haha. nak buat mcm mana tetibe rasa nak makan tu je, aku rasa capati tu paling sedap dekat putrajaya ni. (aku rasalah). lepas makan2 aku gi beli air & makan sikit sebab kompem duk basuh2 rumah ni pewot lapor kan, kira aku beli siap2. senang kalau nak benti jap leh minum2 air or makan2 sikit. gedebuk gedebang kul 11.49 pagi jugak kami start buat kije. pukul 2.30 ptg kami stop basuh rumah sebab mr.zach kena hantar adik die yang nak balik kampung. dan esoknye kami terpakse sambung lagi basuh rumah n kemas2. macam besar sangatkan sampikan dua hari aktiviti kami ni wahal rumah kuarters ni tak besar pon.

sebenarnya hari kedua kami pulun basuh balkoni dekat ampaian & balkoni dalam rumah. tu je sebab yang lain semua dah settle. niatnye 2hb tu nak masuk opis, sekali rumah tak settle sepenuhnye terpakselah aku amek cuti jugak. niat mcm nak masuk opis astu amek half day tapi mcm malas, so cuti je senang lagi pon. bila rumah da settle semua aku tak payah nak kehulu kehilir. tapi ingatkan sehari dua je duk mengisahkan rumah tu, rupanye 3hari jugak lah aku & mr.zach duk ulang alik dari bangi ke P11 tu, sebab dua hari aku dengan mr.zach duk angkat barang2 aku. sebenarnye tak banyak mane pon barang2 aku, tapi da jenis kete aku pon kecik muat2 barang terus hantar, astu patah balik, ade 3 4 kali ulang alik sampai naik boring jugaklah aku, sudahnye kami putuskan 3hb jelah angkut barang2. tu yang jadi 3 hari duk mengisahkan rumah aku tu. hehe. mod excited aku tak habis lagi kot, yang kesian pon kat mr.zach lah sebab die yang banyak buat kije dari aku, wahal da agih2kan keje2 yang aku & die buat sudahnye die yang banyak buat dari aku. aku banyak buat yang remeh2 yang die cakap die tak nak buat. haha. pelagi memang cepat jelah aku ni. jum layan gambar2 sepanjang operasi basuh rumah aku. hehe.




abaikan lah kaki manusia tu ye, tengok die je buat kije. aku tukang amek gambor je. haha





balkoni aku yang belum dicuci lagi, penuh dengan taik burung ok, kate rumah tingkat 16kan. cm gitu la jadinye.







malam tu aku sekali lagi makan capati. haha. sampai sekarang aku rasa da muak plak nak makan. haha.








2 comments:

Blaaaah said...

mcm mne akak leh dpt umh kt sni? dolly dlu dpt kt p5...x best laa tu yg tolak tu...heeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Fyda Rahim said...

hehe. sebab ko x otai P11. haha
tah la dolly akak pon xtahu, jodoh aku dgn p11 ni kuat kot. sal ko tolak? da tu mtk laen ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...