Tuesday, February 1, 2011

.: cerewet :.

salam..
aku rasa da lame tak update blog ni coz bz m'gisahkan rumah aku tulah. tapi memang banyak cite aku nak tepek kat blog aku ni. takpe2 aku kasi settle kisah hari jumaat lepas ye.

sebenarnya aku ni yang jenis susah nak cari tailor buatkan aku baju kurung sebab semua yang aku hantar mesti aku tak puas hati. jahit sendiri je? MALAS ok! haha, sudahnya aku jugak yang susah. aku ni cerewet nak mampus bila orang yang jahit baju aku tu tak mengikut keselesaan aku, sudahnya aku beli yang da siap, senangkan? cume yang da siap ni ko tak leh nak komplen banyak sangat la, kalu jahitan tu tak kemas sekali pon da ko nak kot nak mrh2 lak kn jadi da beli pakai je. tu kalau aku da terdesak jalan penyudahnya beli jelah. hikhikhik. lagi2 time nak raya memang aku tawaf jalan TAR tak pon aku terjah PKNS s.alam je untuk beli baju raya. senang + serabut. hahaha.

kisahnya member satu opis dengan aku ni baju2 die sangat2 kemas. aku suka bab2 kemas ni. sekali tanya punya tanya die citelah yang die hantar baju2 die kat area jalan klang lama, aku ni lagilah terasa nak gi hantar, sekali belilah kain batik (sebab setiap hari khamis aku asyik pakai baju batik yang same je gi opis) sudahnya belilah baju batik kebetulan member opis pon jual kain batik dari terengganu, tengok orang beli aku pon beli jugak, tapi org siap byr harga kain terus hantar jahit, tapi aku bayar da settle tapi 2 TAHUN aku simpan sebab tak dapat nak cari tailor yang betul2 aku rasa ok (hambekk 2 thn aku perap kat lemari aku, sik baik je design tu belum lagi ketinggalan, kalu tak mahu aku sedekah kat kakak aku je. die kompem tak tolak.)

jadinya, hari khamis lepas aku ni bagitahulah dekat member opis aku yang aku dengan bangga dah hantar kain kt satu tailor yang aku sendiri tak kenal astu maen belasah je hantar, haha. sekali member aku tu bagitahu die dah tahu jalan klang lama yang selalo die pergi. ouh lupe nk gtaw yang aku da lame nak gi hantar kt tempat member aku selalo hantar tu, tapi die asyik tak ingat jalan, jadinya hari khamis die bagitahu da tahu jalan nak ke sana aku cepat2 suruh mr.zach gi amek balikkain2 yang aku hantar kat tailor depan rumah die. hahaha. lantak lah, janji dapat hantar kat jalan klang lama tu.

maka misi hari jumaat tu terlaksana jugak, aku dengan dua member aku ni ke jalan klang lama untuk hantar kain2 yang nak buat baju kurung. siap gi beli lagi kain untuk tambah, punyalah pemes makcik tu kat opis aku. jahitan die sgt cantik & kemas, lagi2 tengok member yang pakai tu badan lawa memang terletak elok je la. tapi tu la die lawa ok la, aku ni nah, kalu aku tak puas hati tu maksudnya bukan tailor tu kot mungkin aku je yang cerewet gile.

aku ingat lagi, aku ni mane ade orang lain jahit baju aku melainkan mak aku je, tapi start dapat anak buah yang pertama dulu mak aku da stop jahitkan baju2 aku, sudahnya aku merempat hantar kain2 untuk buat baju, ade dalam 11 tahun aku susah nak cari tailor, sume baju yang aku hantar tu kebanyakan orang yang lain2, satu pon tak ade yang kekal dengan aku, semua aku hantar astu tak ngam dengan aku aku hantar plak kat orang lain. selama 11 tahun ok aku cam tu. harap2 makcik yang kat jalan klang lama tu memenuhi level yang aku nk. haha.



ni kain batik yang aku beli dulu. tapi yang ni sempat peram 1 stgh thn je. haha
ade kain ni 4kaler kot, tah aku pon lupe yang pasti kaler ijo yang je yang aku ingat. lagi 3kaler aku lupe. haha



hah yang ni kain batik aku beli & simpan 2 tahun, ade 3kaler yang ni aku rasa, yang pasti aku ingat pink + kuning yang satu lagi aku lupe. haha,



yang ni plak aku beli hari jumaat tu jugak, sempat tambah lagi sepasang. buat baju kurung moden. kain cotton je. senang nak gosok n murah2 je. hehe. da alang2 nak hantarkan.



hah nilah member aku yang bawak aku + sorang lagi member yang pulun2 hantar kain. aku 3 pasang, yang member aku lagi sorang ade dlm 6 pasang. haha. beh2 tak sabar nak gi amek & pakai. wakaka. tq yatt.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...