Friday, January 21, 2011

.: senaman tuk peha. haha :.

aku rasa macam da lama tak update entry. hehehe. sebenarnya ade kisah yang aku nk tepek kat blog ni, tapi gambor tu tak tahu save kat mana, kena cari dulu baru leh buat entry tu. tapi tak ape aku tepek je kisah si Aisyah. ade lah jugak bahankan dari tak ade. ngeh..ngeh..ngeh..

kisahnya Aisyah dapat permainan ni dari die umur seminggu (kate abang akulah) tapi abang aku ni jenis simpan je permainan aisyah, ye ar mase tu baru beberape minggu memang tak sesuai la kan. sekarang aisyah dah 7 bulan (eh aku raselah, tak pon 6 bulan lebih. hehe) sekali abang aku ni teringatlah permainan yang Aisyah dapat tu. tengok pada kotak taklah besar mana, astu tengok plak gambar pada kotak pon tak besar mana permainan tu. kira Aisyah boleh la kot main. sekali bukak kotak tengok permainan ni mcm oklah, bajet ngam-ngam dengan umur Aisyah (kat kotak tu tak bagitahu ok umur berape leh main bende alah tu) sudahnya bile tengok betul2 rupenye kena tiup bagi kembang. bila dah nak tiup bagi kembang surelah besar. gigihlah bapak si Aisyah ni belikan pam sebab nk pam kasi besauuuuuuu, tu pon abang aku ade hati nak bawak gi petronas kasi tiup je kat sana, sekali tak boleh sebab permainan ni kalu dah kembang kompem tak muat kete, kalu da kete die tak muat, kete aku lagilah tak muat. (kete aku tecik sajok) sudahnye memang kena belilah jugak menatang pam tu hah, gigih nau abang aku nak suruh anak die main dengan menatang tu. takpe2 ko memang ayah yang mithali.

pam punya pam, tengok jam da sejam abang aku duk pulun pam permainan si Aisyah tu, budak tu plak tahap seronok malam tu, macam tau2 je nk kenakan si bapak. abang aku dah tak larat, sekali suruh aku. hahaha, mase tu si Aisyah duk gelak2 (macam nak buli aku je bdk tu) memandangkan tak nak hampakan abang aku, aku plak duk gigih pam menatang tu, Ya Allah memang seksa dan penat, kaki tahap lengguh macam ko buat senaman. (moga peha aku dapat lah kecik sebab duk pam dalam setengah jam) haha.

jum layan gambar permainan aisyah yang buatkan aku dengan bapak die macam nak mampus. gigih mengepam. hahaha.



nilah toys si Aisyah tu.



abang aku plak beli pam yang jenis cengini. yang jns lain tak ade. memang sakit ar kaki ko nak mengepamkan. haha



ni tahap berape peratus yang abang aku dah pam, ish memang penat la wey. hehe. after tu aku sambung buat.



ni plak penyambung kat atas tu. belum lagi pam. yang ni aku beria la nak pam sebab kecik, tapi kecik2 pon seksa jugak. haha



nilah hasilnya setelah sejam setengah aku & abang aku duk pulun mengepam menatang ni. memang besar okay. aku nak duduk citu pon lebih pada muat, cume tak kompem pecah o kecut je menatang tu. wakaka



dan akhirnye, Aisyah cume main bende yang kat atas tu je. haha. main plak kejap je ade dalam 10min. astu die dah mengamuk nak tidur. hahaha. penat aku & bapak die tak hilang lagi tp 10min je ko main gumuk. geram je aku. haha.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...