Wednesday, January 19, 2011

.: kalau da Jodohkan :.

cehhhwahh.. kalau da jodoh memang tak kemana. memang la kan. tp aku bukan nak cite tentang jodoh antara manusia dengan manusia ni. tapi jodoh manusia dengan benda lain. haha bukan benda lain tu bermaksud pe, cuma aku nak cite kisah 'jodoh' aku dengan satu tempat ni.

minggu lepas aku dapat call dari BPH (12/1/11). so dorang bagitahu yang aku da dapat kuarters. haha kuarters je pon, bukan dapat rumah free sebijik kan? (kecoh je lu fyd!) takpe2 tetap bersyukur dapat jugak dari tak dapat langsung. lagi2 pertengah tahun ni aku da nak kawin so memang CUNNYEEEEEEEEE!!!! dapat kuarters time2 gini. tawaran ni BPH bukak hanya sebulan, lebih dari date tu kalau ko buat donnnoooo je kira Sodoqallahualazimmm jelah. jadinya aku ni tak payah duk fikir panjang lebar sangat, aku terimalah tawaran tu. minggu depan aku kasi settle semua segala dokumen. dapat kunci rumah aku kerah jelah mr.zach & kawan die gi cuci rumah. haha. pe guna kalu ade boiprenz kalau bende cengitu tak leh settlekan. hahaha. (wa taw lu bace zach)

kuarters yang aku dapat ni opkoslah kat Presint 11. kenapa aku kata tempat tu sebagai 'jodoh' aku? sebabnya dari aku start kije kat putrajaya, Presint 11 lah tempat tinggal aku. (sampai june 2010) aku duduk presint 11 dari tahun 2006 lagi, dari kije kontrak sampailah aku kije tetap kat situlah aku duduk. Presint 11 bagi aku memang best sebab aku rase kalau nak pape aku tak payah nak susah payah nak naik bus bagai, pakai kaki je. menapak skit jelah then aku boleh beli pape yang aku nak (rumah belakang petronas) haha. dulu2 aku duduk dengan kakak aku. (hahaha ye aku memang suka menyusahkan kakak aku dulu, & skg duk mnyusahkan abang aku plak. hahahaha). die plak duduk Presint 11 dari mula putrajaya dibukak untuk kakitangan kerajaan yang berkhidmat kat situ, jadi duduk je dgn die. (save wey!! )

selain pernah jadi tempat tinggal aku dulu, presint 11 ni tempat pertemuan yang tak disangka2 antara aku & mr.zach. ahakz! die pon dulu duduk kat presint 11. plak tu mase tu die kije kat petronas presint 11 (wey2 bukan kije yang tolong isikan minyak ok, tp kije dlm opis la haha, tp jgn memain wey, yang kije kat luar yg tolong korank bile nak isi minyak tu gaji skg rm2500... ko hado gaji sebanyak tu? ouh ade eik? aku yang tak ade. hehe) kiranya kami bertemu dekat petronas presint 11. hakhakhakhak lawak kan. tp tak ade aku kisah, kalau da jodoh time ko nak gi buang sampah pon leh bertemu jodoh. (eh ade ke? ade wey.. bibik kwn kakak aku gitulah) sudahnya dari kawan, jadi kawan baik astu terrrrrrrrrrrrsuke la plak (wink*wink*) jadi kami kapel jelah. ok da lari tajuk ni.

jadinya bila aku cakap kat abah & ma aku kat kampung dorang lagi berkenanlah sebab rumah dekat dengan kakak aku. see! abah aku pon suke aku mnyusahkan kakak aku. tuh. so aku tak leh lawan cakap org tua lagi2 incik rahim, polis pencen ni susah ok, die kata A maka ko kne amek/terima A kalau tak kang seminggu tak cakap dengan aku. (tapi aku suke je mnyusahkan kakak aku. hahaha. (seb baik die berkenan dekat zach, kalu tak ishh.. tak taw nk ckp.hihihi) sudahnya family, kakak & abang aku memang suka bila aku dapat kuarters kat presint 11. aku cakap jugak dekat mr.zach ttg dapat kuarters P11 tu. die lagilah seronok ko. lebih terrrrrrruja dari aku. sedangkan aku yang duduk situ, ko duduk hostel okay! jadi jgn nak excited sgt2.

hari ahad lepas aku dengan mr.zach pergi tengok rumah, saje nak tengok sebelum gi amek kunci aku nak sgt tengok (walaupon memang da tahu kuarters yang mana. haha). memandangkan kunci aku tak amek lagi kira aku tengok dari luar jelah(bawah n atas) rumah aku tingkat 16 dari 18. seb baik aku jenis tak gayat. jum tgk gambar kuarters aku..(poyo cam hebat sgt je kan sampai nk tunjuk rumah bagai. haha)

kemana aku pergi presint 11 memang 'jodoh' aku lah. lab u lah P11. haha.



nilah rumahnya. view dari jauh.



aku tak tahulah kalu korank nampak ke tak arrow yg menunjukan rumah aku. haha



view dari tengah


aku dapat rumah tepi sekali. so view rumah aku bukit nilah. huh! ouh sungguh cantik view itu. (sakit jiwa aku dapat view bukit ni,dulu pon bilik aku mengadap view bukti nilah jugak)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...