Tuesday, January 4, 2011

.: maen campak2.. maen letak2 :.

hikhikhik gelak gediks sikittttttttttttttt, sebab? entry aku kali ni kisah aku memasak. masak pon nak gediks? ye sebab aku ni baru belajar masak,so kane gediks. PANG!!!

kisahnye aku masak Fruit Jelly. haha (ye² aku je yg ketinggalan, org da lame buat aku baru nak buat, jangan gelakkan aku ye). aku buat Fruit Jelly ni bukan semalam or kemarin tp taun lepas (haha cam lame je kn..wahal bru 4hari masuk tahun 2011). ok sebab ape aku masak senang²? sebab tengok orang lain buat so aku pon nak buat . disebabkan aku ni jenis tak pandai masak jd aku start masak yang mudah² je. ahakz! memang senang ok buat fruit jelly ni, tp part nk keluarkan isi orennye tu aduh!!! memang mencabar. (mencabar lah sangat) resipi ni aku amek dari opismate aku jugak lah (ye dorang memang pandai masak ok, aku je pandai makan) so balik dari kerja aku suruh abang aku gi beli barang2, wahal aku da on the way balik rumah, tp jenis yang asyik² abang... asyik² abang ni tak boleh kalau tak menyusahkan abang sendiri. maka die pon belilah untuk adiknye yang baru nak ade kesedaran untuk masak (masak jelly je pon, haha) bile da ade semua bahan ape lagi aku masuk gear 3 terus masak (well kete aku auto, so kalau masuk gear 3 terus tu jadi macam mane eik?) hehehe tp..tp..tp.. abang aku kata sedap ( lantak lah die puji tak ikhlas pon, janji ade perkataan sedap aku da ok da. hakhakhakhak) cume adelah juga kekurangannye kulit buah oren ni tak cun dowh. sebab aku dgn ganas nak keluarkan isi oren sampaikan buruk jugaklah kat tepi² buah tu. tp tak ape aku baru belajar. lambat belajar tak pe ade juga kesedaran & masak lah jugak dari tak ade langsungkn? (ok tu aku jaga hati aku je). tetibe cam segan pulak nak tunjuk gambar² Fruit Jelly ni.. ahakz!!! tp disebabkan bangga dengan diri sendiri so aku uploadkan gambar² fruit jelly oren aku. (lebih kurang poyo la..)






post by:-


5 comments:

yatt said...

mmm yg ni aku tak try lg kan.. tp cm simple sgt jerk... hahaha aku nak cuba buat sushi... alaa tp red velvet cake aku tak buat lg camno??

Fyda Rahim said...

hahaha. sebab simple la jd pilihan aku. haha. t terro sikit aku bt cm chef wan x pon cam top chef tu.. haha. pe kate ko buat sume.. t ko ajar aku. klu ko ngan aku ko lg terro.. ok? haha

yatt said...

siot jer aku kena buat sume... nanti kat umah aku tu tak de org makan.. aku kalau dok umah mak aku aku rasa.. jgn kata puding, kek, sushi... kiranya segala apa yg kak nani rostam tu masak aku pun masak jugak larr... huhuhu... cm terror jer bunyiknyer... getikss

Fairus Bin Mamat said...

Bestnyer...

Fyda Rahim said...

incik fairus.. beh ke? jum ar join maen masak2.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...