Friday, December 3, 2010

.: PTPTN vs MARA:.

wah tajuk.. memang buat aku meremang bulu tengkok. ye ar PTPTN vs MARA kn.. mahu tak meremang lagi² kalu jenis pinjam astu terrrrrrbuat lupa nak bayar balik (tu aku)hehe.tup tup name da kena blacklist tak leh g oversea. (wahh cam la aku boleh sangatkan gi obersea tu kn) tp cite aku kali ni bukan aku yang tak boleh gi obersea, tp mr.zach.( musnah nak gi ostolia bersama-sama. ahakz!) sebab? sebabnye mr.zach buat pinjaman MARA mase die belajar dulu². kolej pe aku lupa nak tanya. yang paling best aku baru tahu kemarin bila surat dr MARA sampai rumah di, tengok² nama da kena blacklist.( hikhikhik) MARA dulu ok la dorang tak buat cam tu tp sekarang jgn main2 weh.. tak bayar 1 family kena blacklist. hah ni kes 1 family kena blacklist lah ni. so semalam mr.zach gi lah MARA sebab nak mintak penangguhan bayaran, lagi pon mr.zach tengah sambung belajar kat IMR, KL. jadinye kemarin dari Pahang die datang bangi, then semalam aku teman die gi MARA kat Bahagian Kawalan Kredit (BKK) utk setelkan soal penangguhan bayaran pinjaman MARA. Alhamdulillah sume setel cuma mr.zach kena datang lagi hari ni utk bagi surat pengesahan die belajar dekat IMR, KL & kena bayar sikit duit pinjaman tu dari setat die abis belaja, tu je lah.

tak ramai lagi yang 'kena' blacklist kot tu yg berape kerat je kot yang SEDAR. ahakz!


mase ni tak ramai sangat orang. sume yang dtg yang tu yg blacklist


mr.zach yang bz, kol sana sini... hehe

eh tajuk PTPTN vs MARA, tp cite ttg mr.zach & MARA, kalu da mr.zach pinjaman MARA, yg PTPTN tu sure ar aku. hahaha... ye aku yg buat pinjaman plak dengan PTPTN mase belajar kat UiTM dulu, tp aku tak kena blacklist (wahh belagak ko fyd..) sebab? sebab aku bayar ansur2 tiap2 bulan. (eh tpkan tuk taun ni aku banyak giler tak bayar dari bayar, tak pe kot janji akaun sentiasa ade proses pembayaran.hahaha tu PEKELILING AKU BUAT SENDIRI) hahaha. ok, kes PTPTN aku plak lagi gempak dr mr.zach, walaupon aku tak kena blacklist (bagus jugak ko kan PTPTN tak blacklist 1 family aku, ade jgk yg bagus ko ni PTPTN) tp aku pernah masuk mahkamah okay!!. gara2 skip dalam 6bulan tak bayar pinjaman PTPTN. hah! tu penangan PTPTN plak. aduhyai.. bukan tak nak bayar, aku da bayar tp bunga asyik naik je. (weh penat ok nak bayar kalu gitu!) lain la kalu gaji aku banyak gile (kalu banyak pon agaknya cm tu jgk kot aku byr.. wakakkaka) so, tu pasal aku banyak skip. sekali padan muka aku jgk, bila dah masuk mahkamah kena plak berjanji untuk bayar. (weh mmg aku nak byr & akan bayar sebab hutang tu ok, cume sabar ar, dgn ekonomi sekarang asyik sume naik.. gaji tak naik plak. opps! terrrmasuk topic len plak) berapa jumlah yang aku kne bayar tu tak payah la kot aku kasi tahu kt blog sebab angka tu boleh buat aku g buat haji ade 10x kot. (eh org gi buat haji berape ribu ar?. hehe) tp kira aku ok la lagi dari mr.zach yg kena blacklist. pape pon tuk mr.zach, sila bayar ansur2 supaya kita boleh ke ostolia ye B. hehe =p

kira semalam aku teman mr.zach gi setel sume kes yang berkaitan dengan DUIT, ye la kan mr.zach ni jenis tak suke bila surat sampai astu still buat taktahu, so selain dari MARA hantar surat U MOBILE plak kol ckp die kne bayar bil tepon yang tertunggak, yang aku pelik tu U MOBILE tu, ish.. & setau aku la mr.zach da pernah terminate line phone U Mobile ni. so semalam gi lah BERJAYA TIMES SQUARE, so setel kan bil yang tertunggak.



cam lawa plak kuanter U Mobile ni.. hehe lagi2 kaler orange..

lepas tu barulah kita org gi makan (kebulur ar mase tu) makan kat BTS je ar. da penat da mase tu. lepas makan baru lah mr.zach & aku gi kolej die belajar sekarang (IMR) untuk dapatkan surat pengesahan. so semalam aku 'tuang' la masuk opis. hehe. so hari ni, pandai2 lah mr.zach gi setel balik dengan org MARA tu. aku? aku plak nak gi bayar duit PTPTN jap lg (dekat je ngan opis time lunch aku gi ar). so korank yang mana tak bayar lagi baek korang bayar ansur2. ni kes yang basa je aku dgn mr.zach, kalu nak cite pe jadi dekat makcik n pakcik yang dekat kaunter MARA semalam mahu korank gi bayar 'sedepuk' duit kat kaunter bayaran MARA tu. hehe.

ni la org yg bz gile semalam. pape pon i lurv u lah B.


malam tu aku banje mr.zach g tgk wayang kasi die lupe jap kisah MARA. hehe

post By:-


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...