Wednesday, December 8, 2010

.: Nasi Biryani Kapitan PENANG:.

kisahnya hari sabtu lepas 4 disember 2010, abah aku dapat panggilan dari family die di penang (adik beradik ayah aku) bg tahu yang adik die (aunty aku) meninggal petang tu (kul 6 petang) so kami 1 familt rushing ar dari bangi ke pulau pinang. malam dalam kul 9.30 kami bertolak 2 buah kereta, mr.zach pon aku usung gak, bukan apa die pon bakal jd family aku kan, so ni kali pertama & kali terakhir die dpt tgk sapa arwah. jadinya 2 buah kereta dari bangi & 1 buah kereta dari terengganu (abg aku yang sulung) .so kami 1 family gerak slow² sebab hujan renyai² sepanjang jalan, sampailah ke penang pon still hujan lg.hujan rahmat. kul 5 pg kami semua sampai ke jelutong, penang, kediaman arwah aunty aku. mula² nak kebumikan dalam kul 10 pagi (ahad) tp tak tahu kenapa & ada masalah tentang tanah kubur (ala ttg nak kebumi kat mana je.. bukan maslah ape sgt) melarat hingga ke kul 2 baru kebumi. setiap tempat berbeza kn cara dorang nak setelkan arwah. kalu kat kg aku mmg cepat je bt, tak tunggu lama². tp semua family aku terkilan sebab ade dikalang org kat flat tu (aunty aku duk flat ok, base ar penangkn) so bila jenazah nak bawak turun tu drg bagi kerusi roda yang mcm dekat hospital tu untuk letak jenazah. maknanya dudukkan jenazah tu, subahanaAllah... mengucap panjang aku bila aunty aku yang bongsu tu cite kat abah aku (abah aku abg yang sulung dari 5 adik perempuan) so aunty aku yg bongsu rs marah tp still ckp elok2 la sebab nk mintak tolong org kan. pendekkan cite aunty aku ckp la baik2 tak nak guna kerusi tu. ye la kan da lah arwah tu baru lepas operate mata buang selaput pon org kata tak habis sakit lagikan ni plak nak dudukkan arwah kat kerusi tu.. (akai ada ka?) akhirnye bwk turun arwah dengan cara yang base, tak guna kerusi tu. kira² kul 3ptg sume setel. (lambatkan, so aku mls nak bukak cite kenapa lambat, cuma bersyukur sume berjalan dengan lancar & selamat)

ok.. kisah dapat makan nasi beryani kapitan ni plak sebab abg aku yg sulung & abah aku da lapar tahap sampai nak makan org. ye lah drive jauh² dengan tak tido astu lapar tak payah cakap lah, kan, bukan family sebelah penang tak sediakan makan tp biasalah kalu dah ade kematian ni faham² sendiri lah kan, org nak layan pon tak sempat, ramai yg datang ziarah. jadinye bila da setel urusan kebumian sume tu baru kami gi makan nasi beryani. aku malas nak cite sebab masa ni sume muke toye je.. penat + lapar . aku kasi upload pic yang sikit je. ye lah aku mase tu tengah sakit, tp still fikir nak amek gambor, last² ciput je aku amek gambor & sikit je makan nasi. yang makan nasi aku mr.zach (rupenye mr.zach tak pernah makan nasi beryani. hahahaha aku gelak je, bengang je die.. ye la kan da die tu kaki makan nasi je. kot nasi beryani tak makan, tp aku faham yang bakal suami aku ni memang tak makan makanan yang berempah² ni, aku? da kate abah aku org penang kot aku tak makan kan.. aku makan, tp tak lah beria².. nasi beryani je kot... base je bagi aku. tp kat KAPITAN ni mmg PERGHHHHHHHHHHHH!!!! beh nasi die.. n bagi aku plak kalah nasi bukhara syed kt s.alam tu. sume nasi kandaq n berayni kt penang aku da pernah makan, line clear ke, kasim mustaffa ke., nasi beratoq ke, . ala sume la sume da makan & mmg beh ar. (tu bg tekak aku ye. tekak korank aku tak tahu la.. gi ar penang, makan sume nasi baru taw. hahaha) ok² jum layan pic ciput aku. membebel je aku. hikhikhik


pic aku amek dlm kereta sebab jem nak mampus + segan nak amek time ramai org tengok



ni menu aku, nasi beryani ayam. aku tak makan kambing so amek menu nilah. ayah aku opkos amek lauk kambing. mr.zach rasa lauk kambing terus ckp sedap gile cara die masak kambing.


nasi aku makan ciput je. nasi aku yang selebihnye mr.zach yang makan.

ni kuahnye. walaupon 0 ade kentang tp ttp behhh!!!


org yang malu2 tucen bile ajak di makan nasi beryani. tp da makan nasi aku pun die amek sebab sedap die kata. hahaha.

nilah sebahagian dari family aku, abg2 aku, SIL aku n mak aku,anak buah aku.

anak buah lelaki aku yg satu2nye dlm family aku, yg laen sume heroin.



mase ni ramai gile org



post by:-


2 comments:

yatt said...

pegi penang yukkkk... ajak zach...aku ngan wan cm nak pegi...

Fyda Rahim said...

haha.. zach mmg nk ar. t kite plan. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...