Wednesday, June 11, 2014

.: art craft by ammni :.

Assalamualaikum

Salam subuh. Pagi2 dah update. Hehe. Actually aku ni dr pukul 3 terjaga sebab rumah berbahang. Ramai ckp musim el nino? Entahlah labu die punya bahang sampaikan tido asyik terjaga. T_T terkebil2 aku dr pukul 3. Dari tidur dalam bilik beralih ke ruang tamu masih tak lena. Bukak tingkap masuk plak nyamuk. Yg kesiannya ammni lah. Ermmm sabor jelah.

Ok2 ni kisah sabtu punya cerita. Aku rajin la jugak nk layan yg suke 'art'. 🎨 Mana tak tumpahnya kuah kalau bukan ke nasi. Ye idok orang kata gitu lerr.. so layankan. Yang mana perlu beli aku beli kn bahan2nya. Yang mana blh reclye just reclye je. Yang mana boleh rembat kt opis aku rembat je. Eh!! Haha. Nolah.. beli ok.

Aku ajar ammni buat 'bekas dalam taman' erkk!!! Tak menarik langsung tajuknya. Hahaha. 😝

Mula2 die tertanya2 bile aku kuakn marker.. kertas warna.. pensil n sebagainya lah.  Gangguan2 kecil pasti ade. Aku letak die amek. Jenuh nk snap pic. Haha. Sabor jelah si meni2 tu. 😧

So proses nk buat tu mcm payah sebab nk snap lg.. nak ajar lg.. nk bt video lg.. haru jap. Mr.zach plak pergi surau solat asar. Sudahnya video jd video asal ade je. Hehhe😜

Mula2 aku lukis.. then aku gunting.. sebab ammni masih belum pandai nak gunting. Lepas gunting aku bg die tampal2 stickers ( tu mmg die suka) habis tampal2 stickers aku mtk die conteng2 bdan bee 🐝 utk badan bee a.k.a lebah aku guna tisu. Sepatutnye bukan tisu tp teknik pakai je apa ade... so mari explore guna tisu sajork. Hahaha. Jimat!!!

Bersama2 dgn die aku (pegang tgn die) utk lipat tisu dan gulung2 bg gemuk2 sikit. Hehe. Lepas tu aku ikat dengan benang.

Kami buat step by step bersama2. Siyes sonok die. Nampak mmg die suka art. T_T. Hahaha. Saiko mak pun.. anak suka art bior je.. mne taw dah mmg bakat. 😆

Meh2 layan pic. Nk upload video dlm blog melalui keek bkn x blh blh tp password keek wa x igt derrr!!! Klu x dah lama keek aku penuh dgn muka ammni. Hihihihi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...