Saturday, June 7, 2014

.: ammni & buku :.

Assalamualaikum

Wahhh malam2 pon rajin update blog. Sebabnye aku ni x sihat sgt. Masih berbaki cirit birit... 😳

So lepak2 atas katil dengan ammni. Ammni plak malam ni tido awal. Kalau tak.. ermmm nak dara aku payah nk tido awal.. kalau tido awal tu means penat sgt main siang hari. Jadi masa tu sgt2 lah terluang. Hehhe.  So mr update blog.

Alhamdulillah perkembangan ammni semakin hari semakin ok. Anak aku pon mcm anak orang lain. Banyak kekurangan. Budak2 ade part die mahir bab ni.. suka bab ni.. ade budak tak mahir bab ni.. tak suka bab ni... tu normal. Ammni tak terkecuali..

Ammni suka melukis.. (conteng2 die kadang ada gak seninye) hahah. Ammni kurang tunjuk minat membaca. Cth ABC 123 tapi sejak masuk nak 2thn hr tu die ade tunjuk minat n suka membaca buku. Ala baca buku budak umur 2thn mcm mne sgt. Hehhe.  So aku topupkan buku2 die. Yg sedia ada pon taklah banyak mana. Tp ade lah 15 buah buku je. ( tengok mak nye excited sgt2) mujur skg die suka. So bab2 ajar ni kebanyakkan z ajar. Aku ni banyak ajar bab observ je.. cth: ammni mana pokok.. nti die sebut tu kokok ( pokok) heheh. Bab tu siyes aku mmg rajin. Bab kena hadap buku ni mr.zach nye tugas. Nampak dah ciri dlu aku yg mcm mana. Hahah.

Tp walau apa pon aku tetap ajar ammni. Die suka kaler2.. so aku ajar die kaler2. Basic kaler2. Hanya 4 kaler je. Merah.. biru.. kuning.. hijau.. tu pon die igt 2 dr 4. Ok xpe.. slow2. Mama tak marah.. mama akan ajar ammni walaupon iman mama senipis kulit bawang. ( dugaan bila singa nk ajar anak kucing) haha. Gtuuu perumpamaan aku reka.

Baru2 ni bufday ammni, ammni ade dpt buku.. alhamdulillah ammni sgt2 suka. Lagi2 buku binatang.. anak I pencinta binatang kot. Alhamdulillah klu ye. Hehhe. 😆

Lepas tu aku belikan die buku lg. 2 buku dlm kereta..(beli mase balik kg dulu.. so letak dlm kete)  5 buku lg di rumah. ( tak termasuk buku lama2 dan termasuk buku ammni dpt) so 5 buku ni die sgt2 suka. Ok jumaat depan mama g mph lg. 👍

Skg ammni mmg ade bag school die.. sebab selalo ckp.. mama nk skot (school) hehhe. Jgnlah ko pelat nak oii... so aku buat 1 bag utk die belajar2... 1 bag utk time die nk lukis2.. belajar art.. buat kraf... so skg alhamdulillah die tahu bag mana die kena bawak bile aku mintak.. syukur...

Xpe nakk if orang nak cakap anak mama xsuka membaca mama tak kisah... if nak kata anak mama kasar mama tak peduli... if nk mengata anak mama lambat perkembangan nye mama biarkn je.. sebab mama je tahu ammni mcm mana. *_^

Biar lambat dr tak boleh.. br bersahaja dr tak nampak langsung perkembangannya. Sesungguhnye mama yakin ammni anak yg bijak. 😊

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...