Tuesday, September 6, 2011

.: Aidilfitri 2011 :.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI UNTUK SEMUA.

syawal ke 8 barulah dpt nak update cite tentang pagi raya aku. hehe. tahun ni first time aku beraya jauh dari family di kelantan (cite macam family duk obersea je. haha) dan raya yang pertama untuk aku yang bergelar isteri pd Mr.zach. so sebagai isteri dan menantu yang BAIK (hahahaha) aku beraya di rumah mertua di jengka, Pahang. aku gerak balik Jengka 27hb petang untuk berbuke puasa dengan family mr.zach. sepanjang berpuasa aku dgn mr.zach tak berkesempatan nak berbuka dengan family die.

raya tahun ni plak aku dengan mr.zach menyambut dalam kesederhanaan sajer. baju raya aku pon beli last2 nak puasa. tu pon aku rembat kat area office. janji ikut baju melayu mr.zach. tema aku yang sebenarnya kaler soft yellow (tapi bile tgk macam kaler cream). sekali bile balik pahang tengok MIL aku dah belikan baju kurung untuk aku. hahaha.. TQ ye mak lain tahun boleh beli lagi. hehe. so nak tak nak aku setuju je utk beraya ikut tema. dah semua beli baju yang same kaler kot aku sensorg nak pakai kaler kuning.. sangat BERDAULAT la aku kalau pakai jugak. hehe.

tapi nak dijadikan cite, aku dengan member2 office pergi beli tudung FAREEDA kat bangi, lagi2 FAREEDA ada buat sale gile2. mase kat sana tertengok tudung kaler kuning + oren2 skit tapi tak beli. hati dah berkenan tapi takut tak ngam dgn baju aku + was2 nak pakai tudung FAREEDA bagai, wahal before ni aku pkai tudung cap IKAN, ala tudung BAWAL je. hehe. sudahnye balik dengan tangan kosong. bajet tak ingat dan terbayang2lah sekali NON HADO okay.. balik rumah duk terbayang2 lah kat tudung tu. hari sabtu aku nak gi beli jugak tapi tudung kaler tu DAH HABIS. hambek ko. terkial2 aku duk kat situ. memandangkan dah terdesak (hahah walla.. terdesak tu) aku rembat tudung yg boleh msk dgn kaler cream + kuning janji ade adalah sikit.

tapi aku tak menyesal beli kaler biru + hijau + cream kuning tu sebab MIL aku beli baju raya kat aku ikut tema BIRU. hahaha. selamat aku. silah tengok keluarga CELCOM aku ni.hahaha


tapi paling best bile FIL aku majuk dengan MIL aku sebab kaler baju melayu die lain daripada anak bini die. hahaha, mase tu semua orang duk kata baju FIL aku sama. tapi memang betul pon kaler baju FIL aku lain tapi taklah ketara mana pon. hehe. die duk pulun beli baju semua orang sudahnya baju untuk die saiz tak ade. hehehe. ptg sebelum raya tu 1 family keluar pergi cari baju melayu utk FIL aku. last2 memang tak ade kaler sama macam kite orang, so nak tak nak terpakse beli jugak kaler yang akan2 nak match dengan kaler baju kite orang. MIL aku nak sedapkan hati husband die siap cakap lagi ' ala abang punya baju sama dengan kain ani kan, kira match jugaklah'. hahaha kain je? tak pe abah, baju melayu abah kaler lain pon tetap aku bangga ade FIL macam die. siyes memang best ade FIL yang memahami macam die. hehehe.


family sebelah mr.zach



time ni SIL aku duk panggil2 suruh amek gambor tapi time tu aku duk betulkan tudung sudahnye tak ade gambor aku.



nenek dengan cucu kesayangnye. huhuhu



laki n bini. haha


aku selitkan sekali gambar masa hari raya kedua ye, time tu otw nak beraya rumah kwn mr.zach kat Kota Bharu. (kwn die lagi ramai dr kwn aku yg duduk kat kelantan, hahaha). so aku terpaksa buat ULANG TAYANG tudung yang sama. sebab memang aku beli tudung ni nak pakai dengan baju kurung kuning tu, sekali dah MIL beli baju lain. so tak sempat nak cr tudung lain untuk baju ni. tak pelah kan. da alang2 tudung paling mahal aku beli, jadi kasi lenjan sampai koyak rabak. hakhakhak..



+



semua org letak pic gediks2 so aku letak pic ni. tapi ni pic bukan gediks tapi pemalu -malu gitu. PANG! haha.. da2 g tgk blog org lain plak. entry BLUE TEAM dah habis. =p


utk family tercinta aku di kelantan, tema dorang adalah berjubah. ma abah aku beli jubah untuk anak, menantu dan cucu. aku dengan mr.zach pon ade tapi dah beraya di jengka tak dapat nak berjubah2 dengan family aku. tak ape tahun depan turn balik raya kat pasir mas plak. mr.zach take note okay. jgn mengelat lagi ok. hahaha...






4 comments:

Unknown said...

rase nye tahun nie ramai yg tema color biru kan hehehe...nway sweet aje color tudung tu...(^_^)dh merase beraya tittle isteri kan kihkihkih

Fyda Rahim said...

k.naemah: tulah pasal tak sangka tahun ni ramai gile pakai baju kaler biru. sampaikan org kat kedai ckp kaler biru kaler baju 1 malaysia. haha.. adoiyai.. hehe.. tulah dah merasa siap dgn pakej raya bergilir2 plak tu. huhuhu

yatt said...

aku tak paham nape ko kata tak kena ngan ko tudung ni.. demi Allah ni la tudung yg aku rasa paling kena ngan muka ko... serius berseri2 okehhh
JUJURRRRR

Fyda Rahim said...

yaTT: jenuh yatt nk beli tdung ni.. mau aku mkn hujung tdung tiap kali hujung bulan. hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...