Wednesday, November 24, 2010

.:gastrik:.

salam sume...

aku ni dulu ade tyhroid (ceh cam skg da tak de penyakit ko tu fyd!)hehe. thyroid aku ni dlm bhs sainsnye TOSIK MLG (MLG tu mksud pe tah.. aku tak ingat.. haha) tp tyhroid ni kira hyper ar sbb leh bt aku kurus.. setiap bulan aku jd 'regular customer' HPJ. berkat duk selalo gi sepital je + plak doktor duk monitor aku tiap2 bulan, maka dr hyper thyroid trus jd ok cume hormon tu belum btl2 normal hehe.. sume tu kuasa Allah S.W.T kn .Dugaan n ujian Allah sapa taw ,mungkin aku ni jenis susah nk dapat sakit cm org laen (ala cam cpt dpt demam ke) so Allah duga aku dgn ujian yang berat terus(tuk kes aku n diri aku) kali ni DIA bg aku penyakit GASTRIK. (tp doktor x kompem lg tol ke tak)


kisahnye ari ahad lps (21/11/10) aku bangun pagi tu dada aku skit sgt2.. dlm tgh hari aku da rasa semacam dgn kaki & tangan kebas.. plak tu pewot aku toksah duk cite ar asyik meragam je... mmg tak penah la aku sakit sampaikan lenguh 1 badan. nak tak nak gagahkn jgk gi hospital.. kalu gi hospital hari ahad da tentu la kne gi EMERGENCY kn jdnye aku mtk tolong dekat abg aku la sbb aku xlarat nk drive so abg aku yg tolong hantarkn aku g HS (belasah ar janji aku nk jumpe doktor.) sampai sane SIL aku da tunggu kt emergency n tlg daftarkn name aku.. (sbb die kije ctu..) so memandangkan SIL aku duk kije ctu jd xlme la aku duk terpacak kt emergency..


mule2 aku jumpe dgn MA.. die check aku.. seb baek MA ni gurl sbbnye die kne check n letak segala wayar2 kat dada & breast aku.. da kate dada sakitkn.. so da setel sume tu MA tu bagi keputusannye... die bg kt aku yg sah2 tak taw pe jadah keputusan tu..hehe.. tunggang langang aku duk tgk draf tu.. kebetulan SIL aku ade kt situ aku bg die baca draf keputusan aku.. hahaha.. die doktor da sah2 die taw baca kn.. so kputusannye jatung n dada aku ok n normal.. alhamdulillah. tak habis kat situ.. aku kena tggu seorang lagi doktor utk check plak kt pewot aku.. ye la duk sakit dr sabtu mlm (20/11/10) so harus check weh... tggu pon kejap je la.. so bile da msk n duk cite kt doktor , die suh aku baring then die tekan2 kat pewot aku & tekan kt bwh dada sikit. so bile die tekan aku ckp sakit ar.. mmg sakit la sbb aku tgh skit pewot ko duk tekan2.. tambah plak aku tak mkn lsung pg sebelum nk g sepital pon tak mkn gak.. so bile tekan sakit la.. terus doktor tu ckp aku gastrik.. aku mse tu terkejut ar.. skli aku ckp & menafikan pe yg die ckp.. haha... astu si nurse plak dtg bg aku 1 injection ubat gastrik (jenis ubat cecair)




gelak je doktor tu.. mahu tak lawak.. aku siap ckp lagi yg aku tak makan la.. pewot sakit sbb duk berak2 la.. hahahaha... yela aku mula2 sakit dada then bila check2 dada ok tp pewot plak kene gastrik. last2 dpt ubat gastrik.. amek & blik. ade lah HS bg aku 3 jenis ubat.




tp ati ni ttp dgn pendirian yg aku bkn gastrik..(cehhhwah cam ko doktor) cume pewot msk angin tak pon slh mkn je... sekali mlm tu (ahad mlm) hambek ko fyd! pewot aku sakit lbh dr s'gugut... bafak sakit gile sampai aku ngis2 la.. siap kol mr.zach lg (sakit pon kol gak sbb nk ngadu. gediks!) mr.zach pon cuak la sbb tgh ari td sakit jgk tp tak seteruk mlm tu... ngis aku berlarutan smpi kul 5pg. mase kol mr.zach tu kul 11mlm... korank bygkn dgn ngis astu msuk toilet gi 'membuang' setiap 5minit.. (org gastrik muntah2 yg aku gastrik berak2..pelik aku) dlm otak mmg tak sabar nk tggu pagi sebab nk gi terjah KK Putrajaya plak.. mse tu otak mule fikir.. agaknye betul kot aku ni gastrik... tp sambil duk fikir pon terlintas gak kt otak aku seminit dua yg kot org gastrik berak2? hehehe... sudahnye aku mkn la gak ubat gastrik n tertido la dlm sejam.. (lena gak wpon sejam je)


22/11/10 (isnin) bukak je mata pewot pon sakit... ish! stress aku time tu.. nk ngis tp air mata pon mls nk kua kot... ye ar dkt 6jam duk ngis.. mata bengkak toksah duk ckp la.. da mcm kne gigit lebah je mata aku time tu... siap2 terus gi KK Putrajaya, seb baek mase duk KK Putrajaya pewot aku ok sikit & tak rase nak berak2 da.. dr pagi tunggu sampai ke tgh ari jgk la baru setel aku nye masalah. dan resultnye? doktor ckp dr ape yg aku cite & dr pe yg die check ade tanda2 aku ade penyakit gastrik.. tp die tak kompem.. cume die mintak jgn mkn ubt gastrik dulu.. (glup! aku da telan pon mlm yg duk sakit cm nk mati tu.. lantak ar jnji aku ok) so die bg ubt sikit je.. tp tahan la dr yg doktor HS bg.. hehe... MC? sure doktor tu bagi.. maybe die da x lalo nk tgk muke aku yg da mcm pe... sudahnye dapat 2hari MC (22-23 nov 2010) & kalu tak ok lg rasa sakit tu aku kene dtg hospital/KK berhampiran tuk check lg...

ni ubat yg KK putrajaya bg.. ubatnya adalah ORAL REHYDRATION SALT. so hari ni 24/11/10 aku gi KK putrajaya lg utk rawatan then MC utk 1hari.


post by:-


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...