Sunday, November 30, 2014

.: ice cream maker #Playdoh :.

Assalamualaikum 
up date blog memalam buto dah aku ni. Sebab ammni plak tetibe demam selsema. Mungkin kena hujan hari jumaat tu or berjangkit dirumah pengasuh. Entahlah. Dah nk kena redha jelah. So mlm ni die tak selesa nak tidur.
 
Aku lg lah tak senang duduk bile anak tak sihat. Aku ni pesen kalau ammni o mr.zach tak sihat aku memang payah nk tidur. Rela aku kena semua tu dr dorang. Ammni ni mcm  bapak die.. kena hujan sikit je boleh jd selsema. So nk cr minyak herba brand tropika katanye  bagus. Kita try usaha   selebihnya  Allah Yg maha kuasa.
 
Ok2.. sambil2 jaga org tak sihat aku kasi story kisah petang sabtu td.. aku n mr.zach g ioi city mall. Hahaha. Aku rs dh mcm lalat hurung taik je area tu. Maklumlah mall baru bukak. Pd aku balik2 alamanda  je sonang. Tak tercari2. Tak terpinga2 dah mcm jakun baru pes time masuk mall. Siyes rimas sesungguh sampi ade tragedi  lah jgk td. Hehehe.
 
Tujuan utama ke ioi city mall nk cr playdoh utk ammni. Sebab? Enset aku hr2 die bukak youtube playdoh ice cream. Siap ckp dengan mr.zach 2minggu lepas... 'pa..nak satu'.. mr.zach ckp kalau ammni behave papa beli.. ko bajet ye sgt la.. tp ammni angguk. Ermm kalau dah anak FR xdenye aku nk caya die behave.. sampai2 ioi city   mall ok lg lepas tu meragam.. mr.zach dukung bawak g toyrs us. Senyap terus gelak2. Mcm tu behave? Tp sbb die dh berzikir di telinga kami decide belikan jugak. Bila anak happy rs sonok sgt2. Igtkn playdoh je kena beli. Sekali die paw aku kipas kaler2 tu. Apa org panggil pon aku tak tahu. Asyik la... 'ma.. red kaler.. purple.. yellow.. orange.. green.. blue..' yolah mama belikn. Utk apa aku tak sure tp bile die suke sbb ade kaler2 maka aku tak sampai hati nk pthkn permintaannya.. 
 
Meh2 tengok pic 2 3kpg je yg ade. Slbhnye die tak berbaju time main playdoh ni...so xleh nk up kt blog. Hehe. Sampai mandi pkul 9.30mlm. Kena pujuk rayu baru nk mandi. Settle mandi nk main lg. Grrr layankan lah.. 
 
Ok la kn. Die pon tak lah masuk benda alah tu dlm mulut... sebab tu beli. Sambil2 tajamkn moto skill ammni sama. Next nk beli buku2 latihan plk sebab die dah nk masuk playschool  sambil main sambil belajar kn.( mak wajib kena over ok.) Hihihihi  
Tak salah habiskan duit utk anak. Lg2 bile ammni happy. Tu ckup puas pd  aku n mr.zach. ni je yg kami mampu.. alhamdulillah 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...