Sunday, March 23, 2014

.: Nasi Ayam Simple :.

Assalamualaikum

Malam ni ade mase sikit. Lagi2 semua dah siap. Mkn sudah.. basuh pinggan mangkuk periuk belanga sudah. Kemas baju ammni dlm bag sudah. Gosok baju kerja sdh.. ermmm skg relax2 layan fb.. wechat.. watsap.. ig... hahaha. Anak? Anak layan tv smbil di perhati kn maknye.

Senaunye niat nk buat nasi ayam ni minggu lepas lg tp permintaan mr.zach nk mkn nasi lemak so buat lah nasi lemak. So macam base lah pagi2 terjah pasar p8. Beli segala mak nenek bahan2 termasuk bhn2 mentah utk buat bekal ammni nanti.

Balik dari pasar.. zas.. zas.. bersilat aku kt dapur. Mr.zach n ammni bantai tido. Syok tanpa gangguan si kecik tu. Kalau x dtg punggah barang astu bising2 nk buat ni lah suh tengok tu lah.. mcm2. Haha.

Resepi aku amek dr blogger pames.. cdrt sgt pd blogger pames tu sbb bg resepi mudah2 dlm blognye. Segan nk tag orangnye.. hehe. Tp siyes mmg sng n mudah nk ikut. Lg2 aku ni tahap benak nk masak. Haha.

Siap2kan bahan2. Rupenye ye mmg sng. Sampikan aku upload kt ig MIL aku siap komen lg. (Ye Mil I ade ig.. ade watsap.. ade wechat... ade fb.. n aktif ok) hehehe. Curlass lah mak...

Ok2 aku tepek pic yg dah siap masaklah ye. Resepi nk bg xpayah lah kot sbb org lain sure dah terra. Aku je tkedek2 nk belajar masak.. dah tua pon ******. Hahaha.

Tapi paling best.... pujian dr mr. Zach lah.. katanye sedap n pandai pon buat... (mmg pndai resepi sng) ammni mkn pon laju cume anak aku ni x suke sgt ayam. Cerr ikan.. laju je.. ishh rugi nak oii memilih mknan. Cer tengok bdn mak ko ni.. sbb blh mkn apa saje bdn dah makin COMEL. haha.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...