Sunday, February 23, 2014

.: rajin di hujung minggu :.

Assalamualaikum

Alhamdulillah. . Kenyang makan. Pukul 2 baru dapat makan. Masak awal tp tunggu mr.zach bangun lg. (Semalam oncall. So balik pg bantai tido. Bangun tgh hari mandi gi surau.. solat astu baru dpt makan bersama)

Wahhh hari ini rajin update blog ko!!!!.  Hahha.  sementara rehatkan diri lepas bt macam2 kerja rumah. So update sikit blog. Layankan lah. Ini dinamakan rajin dihujung minggu.

Ni kisah hari sabtu dan hari ni (ahad). Sekalikan je senang.  Aktivti aku memasak. Hoii ingat aku ni reti sangat nak masak? Nehi2.. aku bukalah orang yg rajin nk masak sebab aku jenis tak reti masak. Hahaha. So semalam pagi dlm pukul 8 aku keluar gi pasar. Aku ni senaunye lebih suka beli barang2 nk masak dekat pasar malam. Fresh kalau ikan.. udang.. ketamnye. Sayur2 pon segar2. Geram sungguh. Bawang..ubi kentang.. cili kering... semua aku angkut beli. Haaha. Masak o tidak belakang kira janji beli dlu. Nti adelah mood masak. (Ouh faktor umur ke yg buatkn aku suke ke pasar? hahaha).

2hari pergi pasar basah presint 8. Sebab sabtu mr.zach nk makan masak lemak cili padi ayam. Aku dlm otak nk makan ikan bawal goreng je. Tp krna jugak gi pasor ko.. sb bhn2 nk bt msk lemak cili padi ayam xde. So mrlah kita pergi pasar. Hanya semata2 beli santan. Serai. Daun kunyit. Bahan2 lain dah ade. Igtkan hari ahad nk off masak. Eh hari ahad pon mr.zach nk makan masak lemak sayur putih tu. T_T tak pe I kn isteri mithali. Haha. Harus tunaikan hasrat suami.

Sudahnye. 2hr aku ke pasor.. hari ni beli santan.. tauhu.. tauge.. bnda2 gni yg myampah sbb sekejap nau. Hahhaa. Nyampah2 pon I tetap masak taw.

Tak habis dengan masak utk makan tgh hari.. bt jugak menu makan petang. Request lg mr.zach. nk makan cekodok pisang. Buatkanlah. Mkn seawal pkul 4. Haha.. perut manjang lapor. Tak2 misi gemukkan mr.zach. aku? Tak payah ade misi owez gemuk. Janji I sihat. Haha

Panjang lah plak. Korang layan pic ye. Nk sambung lipat baju ammni. Huga..huga.. huga.. ^_*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...