Tuesday, February 11, 2014

.: Ragam Hyra #7 :.

assalamulaikum...

alhamdulillah.. settle semua kerja baru dapat update blog. ( bajet macam banyak nau kije ko kn fyd) hihihihi...

so mari kita start balik kisah ragam ammni.. selalo aku up entry hari isnin.. semalam aku krang ayat sekali tak boleh up kt blog. so mls nak godek2 jadinya harilah kisah ni keluar.

ok2 berbalik pada kisah ammni. ammni ni sejak dulu suka kacau aku time aku solat. kadang aku nk rukuk tak boleh sebab die pun berdiri depan aku. ( atas sejadah). kdg2 aku akui solat aku tak khusyuk ko.. ade pulak satu hari dah tahiyat akhir datang si minah tecik ni kiss hidung aku.. siap cakap... 'ma....muahh..muah.. ma.. ma..' siyes time tu aku cepat2 habiskan solat aku.

ni dah setahun 9 bulan ni lagi kerap suka cakap dengan aku time aku solat. kadang2 solat sama2 aku tak habis lagi die dah settle. haha. selalu hal ni terjadi bila mr.zach tak ade dekat rumah.

pernah sekali aku solat die angkut kusi die letak tepi tingkap. astu terganggu aku nk solat. jap2 dengar die membebel. alahai anak sabar lah.

aku dah lama nak cr telekung solat untuk ammni. tapi banyak tak berkenan. dah berkenan nak beli dah habis plak.. ermmm nk jahit sendiri mak ammni jenis tak reti menjahit. kalau dulu mak aku pernah bt telekung solat untuk aku. seingat aku 3kali. ermmm bestnye.. tapi sian ammni sebab aku tak reti.

meh tengok peel budak ni. pada aku walau pon die ganggu time aku solat mgkin disaat tu die sedang belajar sesuatu. memang budak2 selalo ginikan. tak pe. sekarang die masih tak faham kita sebagai ibu bapa cuba bg pelajaran yg baik utk die faham. lagi2 tentang solat n akhlak anak2. ^_^


time ni die nak solat sama2 aku nk solat tak boelh so pakaikan shawl jelah.
bile dah pakai aku snap pic dlu. hehe..

nampak sejadah kecik tu. tapi die tak. die nak sejadah aku jugak.
ye nak mak ko layan.

ni kedajian hari lain. mase ni yg aku dah habis doa die datang tadah tangan.

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...