Sunday, December 21, 2014

.: Big Bad Wolf :.

Assalamualaikum 
Taniah pada team malaysia utk piala AFF 2014 walaupon hanya naib juara. Kalah tipis kepada thailand tp telah membuktikan bahawa malaysia bukan calang2 team bola. Adatlah menang dan kalah dalam apa2 game. Aku frust jugak tp apakan daya. Pape belaku jangan stop menyokong team negara kita okay.  #selamanyaHariamauMalaya
 
Ok2.. tajuk lain sekali mukadimah lain kan. Hehe. Pagi2 buto wa update blog. Sebab tak boleh tido.
Kejadian  belaku hari apa aku dah lupa tapi minggu last BBW before extant  sampai ke esok (ahad) . Niat  nak pergi lagi tapi apakan  daya mr.zach kerja kalahkan nak jadi PM. hehe.
 
Aku gi BBW ni cr buku utk ammni je. Kebetulan kawan ajak g. Aku bukanlah pengemar buku. (Ko nampak x aku bab2 buku ni ermmm 50-50) tapi sebab ammni suke buku meh la mama ko redah jugak.. ramai jugak manusia yg gi hari tu.  Dengan nk melangkah panjat tangga astu bwk plastik2 buku yg berat still aku boleh haruk la. Buku2 yang aku  beli kebanyakannya memang ammni dah tahu/pernah   tengok cerita. So far oklah.. aku beli  9 buah buku harga rm88.70 tapi dapat diskaun lg. Katanye 2hr je dapat diskaun. Alhamdulillah   rezeki  ammni lah kan. Total jd rm80.20. Dari 9 buah buku tu 4 buah buku latihan utk ammni. Aktiviti belajar dirumah bersama mama lah niatnya.. lagi2 die dah masuk playschool kn tahun depan. ( kisah taska tu nanti aku up esok o lusa)
 
Balik dr kerja ammni tak perasaan lagi 3 plastik  buku  tu utk die. Hehe. Skli die amek sendiri. Menjerit ckp dengan   aku ' ma.. Holly  and ben ma'... sambil2 peluk aku. Perghh ok mama ko terharu  la jgk ko drama gitu. Tapi aku  bg 2 buku dulu. Bagi semua apa pon tak jadi. Dua buku tu die duk usung sampai ke malam. Sedar2 tido dengan buku. Ok tu bgs.. tapi kalau sekejap je bgsnye siap awk ammni. 
 
Buku2 ammni ade yg utk motoskillnye.. ada utk tajamkan balik memorinya.. so far  ammni dah tahu angka 1-20 ( 11-20 tu x tersusun jgk  kdg2.. tp alhamdulillah   ok) abc jugak dah tahu. Shape plk alhamdulillah  die kenal 7 bentuk and ammni dah kenal n boleh bagitahu 10 warna andai ditanya. Dah banyak haiwan yang ammni tahu jugak.  Syukur... walaupon umur 2thn 7bln pd aku dah ok sangat. Sebab aku jarang2 ajar. So aku dh kenal pasti apa kemahiran ammni.. apa yg die suke bt time die tengok sumthng. Mama bangga ammni boleh bt. Xpe kalau orang ckp apa sekali pon.. mama bangga. Sebab ammni byk belajar sendiri dr mama ajar. ( ouh toucing gile mak ko ni ammni) hahaha.
Semoga ammni jadi anak yg baik.. bijak pandai ilmu dunia dan akhirat. Amin. Mama dan papa akan sokong ammni.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...