Thursday, November 10, 2011

.: Nasi Lemak :.


ye nasi lemak, makan orang malaysia, kalau dulu pagi je jual tapi sekarang malam2 pun ade. ok ni buke karangan UPSR tapi aku nk story tentang peel melantak aku yang selalu nak makan ni je. NASI LEMAK. ye makin berlemaklah aku ni. lagi-lagi selera makan sebelah pagi memang tak dapat aku nak jangka. tadi baru je makan nasi lemak ni dah terasa nak makan lagi tapi aku tahan jugaklah. sebab ngeri wey aku dah naik 12 kilo dalam masa 2 bulan setengah aku pregnant. glup!!! gilekan? mr.zach pon terkejut tapi die relax cuma die kata kurangkan mengambil makanan yang tak elok. kalau 12 kilo tu baik utk kesihatan aku & baby die tak kisah. yang die nak aku & baby sihat.

tapi yang peliknya asal pagi aku nak makan nasi lemak. hari-hari ok. asal makan nasi lemak mesti waktu pagi. PANG! hehe. bagi orang dah tahu taklah rasa pelik. bagi aku ni dah boring tapi bila nampak nasi lemak sure beli jugak mase tu boring dah hilang kot. bila tengah hari plak aku lebih suka makanan yang berkuah macam sup ke, tomyam ke. malam aku tak makan sebab tak ade selera nak makan. maknanya aku makan nasi hanya pagi semata-mata.

tapi yang paling tak bestnya, aku teringin nak makan nasi lemak pulau pinang. aku tak tahu nak cakap macam mana nasi lemak tu, tapi siyes sapa2 yang pernah makan mesti tahu yang sambalnya lain dari nasi lemak kl. ishhh bila boleh gi penang ni. ceq nak balik kg ceq kat penang... uwaaaaaaaaaaa..


2 comments:

AJ Basboussa said...

Memang best makan nasik lemak...nak2 lagi nasik lemak sambal sotong ke, udang ke...perhh.. Jom !!

Fyda Rahim said...

k.ain: huhuhuhu.. memang k.ain tp sy x mkn sotong so xras nk sgt.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...