Tuesday, August 26, 2014

.:PSL N27 :.

Assalamuaikum

Ermmm....Dekat sebulan ke dah sebulan lebih aku tak update blog.. ermm ade sebab kenapa.  Nantilah cerita sebab mod pon swing lagi ni.

Tetibe hari ni plak nk update blog.. tak tahulah kenapa.

Hari ni aku gi amek exam. Exam PSL N27. Ermmm serious wey otak aku dah karat likat baca soklan pun sampai 3 4x. Lepas tu konpiden lulus dah ni. Hahahha. Adoiyai tulisan dah macam hantu air.. masa 3jam tu kalau mengumpat mcm lama je. Tp bile exam hoii hoii hoii tak cukup ok.

Tahun ni kali ke3 wa pi amek exam ni. Eh... tahun pertama lulus undang-undang... tahun kedua kandas 2 paper. T_T dan tahun ni plk amek. Selang setahun aku pi try. Orang tiap2 tahun yg aku ni selang setahun. Haha.

Tipulah kalau semua orang yang bekerja tak ada keinginan utk naik pangkat kan? & tipu jugaklah kalau aku kata aku yakin dan layak jd EO ni.  Aku tahu aku tak layak mana pon. Tugas sekarang pon masih tak memberangsangkan. Tp disebabkan awal tahun hari tu aku gelabah sebab tengok kawan2 isi on9 utk amek exam ni. Eh aku pon gatal miang nk jugak. Sejujurnya aku ckp otak aku dah TUA. Kalau boleh pencen awal gamaknya aku org pertama yg akan mintak. Tp demi suami ( mr.zach ni suka suruh aku sambung2 belajar ni. Tapi aku sendiri rs xnak dah sambung2 belajar. Rs mcm layak jd bibik jaga anak sendiri je kt umah) tp demi ma n abah kt kampung yg beria sgt2 nak aku amek jugak exam. Aku Amek jelah. Apa2 sekali pon harus berserta usaha jgklah. Aku study la jugak walaupon hanya 20min. Hakhakhakhak. Ok what??? . Selebihnya aku bc soklan n jawapan exam yang lepas2. Cr2 point.... usha2 sikit ayat skima exam. Kira ayat nk karang nantilah kn. Wahal exam ni dibenarkan bawa dan buka buku ok. Tapi kalu bangsa jenis benak pakej plak pemalas memang buka buku ke.. telan buku ke.. rebus buku ke ermmm tetap gitu. Aku pon pelik mcm mana aku boleh graduate dulu.. hahha. Lawak plak rasa.

Senaunya jawapan cr je dalam buku tp betul atau tidak tu yang tak pasti. Ayat2 dalam buku faham2 la bait2nya dah mcm ayat bunga2 cinta.  Aku td 15min buang mase sebab konpius dgn jawpan yg tetibe aku jumpa byk plk. Hahaha. ( ye mmg benak pon)

Sudahnye bc bismilah n terus copy n paste. Hahaha.  Ada gaya nak kandas ni. 😂

Nak harap naik pangkat sangat pon tak jugak aku ni. Lulus dah kira ok dah la. Sia2 Konpiden td masih ade. Selalo kalau konpiden lebih ni jawapannya KANDAS. 😆

1 comment:

kyle zen said...

so exam lulus ke? story la sikit contoh2 soklan. Sy keje da 10 tahun tak penah gi amik PSL ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...