Monday, April 21, 2014

.: Ragam Hyra #13 :.

assalamuaikum...

dah beberapa kali hari isnin aku tak dapat nk up cite kisah si tecik tu.. kadang2 xde mod nak update blog. kdg2 excited nk cite psl benda lain sudahnye ragam2 minah tecik tu tak berupdate. eh ye ke.. haha. selebihnye malas kot.

ok2... meh nk story... ammni ni masih ade lg ayat2 die yg kdg2 aku tak faham. kadang2 die cakap korea dengan aku ko... hujung2 baru fhm. haha. maaflah nakkk oii mama ko ni reti bahasa melayu je. tu pon dah tahap kronik bhs mama ko ni. tp ade 1 hari tu die dtg panggil nama aku.... "ma... book..book..." sambil tarik2 aku suh gi amek. yolah.. layankanlah anak. ammni ni jenis suke kaler buku die. ( kaler lah sangat... hahah) selebihnya  banyak yg conteng2 je.

senaunye aku pon tanjat jgk sebab tetibe mintak BOOK. kira mcm wahhhh... book sgt ko sebut nye... sampilah mr.zach cerita dekat aku bile aku bebel kata ammni ni banyak nau tengok TV. yelah bile aku ajak aktiviti lain die masih sibuk nk melayan TV. ade 1 hari tu mr.zach ckp.. jgn halang.. sebab ammni banyak belajar dr dlm TV tu. ok kira dlm TV tu ade channel utk budak2. umah aku xde astro.. tp ade unifi.. so kami langgan tv unifi lah. channel bdk2 die aku suke.. ajar melukis.. ajar memasak.. ajar kira.. ehh banyak lah labu oii dr dlm channel tu ajar.

so die belajar sebut dlm tu. ammni pesen die nk belajarlah yg aku pasan.... die tgk.. tp tak sebut. dah lama die sebut dengan jelas. ade 1 rancangan TV ni.. I CAN COOK.. die sebut pon i can cook..  ade bunyi lain sikit.. tp ko taw lah kata die sebut i can cook tu.. dah ade ayat pjang die sebut.. walaupon tak banyak tp alhamdulillah cth.. 'ma.. bird fly..'( sambil bt gaya) 'ma.. wash hand' ( sambil tunjuk tangan die) walaupon ayat tu tak betul sgt tp oklah.. blh belajar lg. yg peting die tahu.

kadang2 kita nk kata tak elok tengok TV sgt pon tak leh. budak2 tengah belajar so pd aku aku bg die tgk sbb aku taw die tgk apa.. tp tak sangka.. die blh knl dan taw dengan belajar dlm TV. i duduk umah tinggi u.. tp die blh kenal anjing.. gajah... kambing... lion...pig.. (opps)... cow... duck... pd aku oklah.. selalo bird.. cat je. ok lah kn.. slow.. so sejak kena nasihat dengan mr.zach aku pon tengok sama channel 553.. 551.. 552.. layankan.. mungkin anak aku lambat pd anak orang lain. tapi tak ape.. slow2 mama ajar.. insyaAllah ammni blh.

tapi .... mana tak tumpahnye kuah kalau bukan ke nasi.... ye ammni suke art. ermmm... tak pe hari minggu ni mama kasi class art utk ammni. moto skill katanye... so nti aku kasi story lps aku bt klas bersama anak..

meh2 layan peel ammni suke conteng2 sambil menyiarap... ermmm






tu bab kalau rajin nk kaler2.. tp hari tu peel suke ganggu org... ye ammni ade peel tak boleh tengok orang senang... hr tu tok abah die di kaconye....tak senang orang tua tu. mujur cuuc.. kalau aku mse kecik kaco abah aku gtu.. mau kena.. hahaha. ni pic mase bapak aku dtg hari tu.. org tu nk bc surat khabar die sibuk nk bc. sampaikan panjat atas meja. gamaknye die  geram tgk atok die kyusuk nau bc apa lah ye.. ko taw apa ammni buat.. die panjat meja astu mintak kt bapak aku.. bapak aku bg lah.. die punya nk bc bkn main lg.. keluar bhasa jerman ko... haha.. wahal surat tentang intisari rancangan je pon. hahhha. ini budak ganggu orang no.1.









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...