Monday, February 13, 2012

.: masak lomak cili api belasah:.

hah tu sure korank tak pernah dengar lagi. tu resepi sama je cuma cara je aku main belasah. sebab? text mesej kat member2 dan kakak aku sorang tak reply so aku ubahlah sikit cara2 nak masaknya, bahan2 dah beli kot tak masak. mr.zach plak bersemangat nak aku masak lemak cili api udang. lagi2 die beli udang sungai besar2 (8ekor rm20 oklah kan takat die je nak makan. aku tak boleh makan sebab nanti gatal2) so pukul 11 aku start masak. bajet nak masak sikit jelah sebab udang dalam 8ekor. so masak jelah. kalau jadi makan tak jadi pon die kena makan sebab aku dah pecah peluh duduk kat dapur. (baru masak sikit dah pecah peluh citttttt.. haha)

malas nak taip pajang. so meh aku nak tayang masakkan aku. untuk kali pertama (ye saya tak pandai masak dan masuk dapur pon jarang, sejak kawen je selalo.. eh tak.. sejak mr.zach duk rumah je manjang kena masak. kadang2 aku malas aku tapaw lauk dari opis.) haha

udang sungai 8 ekor, aku masukan kacang pjg sebab tekak aku rs nak makan sayur + malas nk buat sayur goreng bagai. sekali mr.zach suruh goreng jugak brokoli. sudahnya sia2 je aku masukan kacang pajang ni sebab aku tibai sayur goreng je. hahaha. nak buat sotong celup tepung. sekali cubaan pertama tepungnya bercerai dgn sotong. hahaha. kali kedua celup baru jadi. tapi tak elok macam kat kedailah. yang pasti masak lemak aku mr.zach kata sedap. yihaaaaaaaaaa...


tujelah lauk aku n mr.zach pd hari ahad. sabtu aku buat sambal sotong + ayam goreng je. malas nak amek gambar. haha


tq pada member2 yang reply msg aku walaupon lambat tapi aku tetap salin balik resepi korank, mana tahu kot2 nak buat lagi dah lupa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...