Thursday, February 17, 2011

.: cuti Maulidur Rasul :.

hari selasa hari tu cuti Maulidur Rasul, aku rasa semua negeri memang cutikan? ke ade yang tak cuti? ermm tak kisah ar yang pasti putrajaya cuti. jadinye aku dengan mr.zach plan la nak balik kampung. memandangkan cuti CNY hari tu kami dah berkampung kat bangi + putrjaya, sudahnya untuk cuti Maulidur Rasul ni aku decide nak balik rumah mr.zach je. (wah ko plak yang decide.. anak incik wahak tak kata nak ajak ko pon fyd) haha. ade aku kisah? janji balik sebab dari CNY lagi mak mr.zach duk tanya bila anak die nak balik & bila plak aku nak datang. so kebetulan cuti Maulidur Rasul tu aku & mr.zach balik lah temerloh, Pahang.


jadinye petang 14.02.11 lepas balik dari kije, aku ajaklah mr.zach pergi alamanda (ouh situ je yang glamour pon kalau kat putrjaya) pergi beli baju2 untuk baby tecik rayyan, lagi pon ni kali pertama aku nak jumpa si rayyan tu, kot nak datang dengan tangan kosong kan? jadi petang tu misi mencari baju untuk si tecik rayyan. memang susahlah nak beli baju untuk baby boy ni, lagi2 si tecik Rayyan tu umur sebaya anak buah aku (aisyah) tapi kate mr.zach saiz badan rayyan tak boleh diukur dengan bulan. (kiranye bdk tu baru 6 bulan tp baju yang nak beli haruslah lebih dari 6 bulan) so memang susahlah bila aku pon tak pernah tengok bdk tu lagi, kalau dah pernah tengok paling tidak pon boleh agak2 saiz bdk tu kn. ni da tak pernah tengok lansung, cammo? kira maen belasahlah jadinya aku amek saiz 06-12. lagi2 mr.zach asyik duk cakap ' ish muat ke rayyan nak pakai' so ko rasa mcm mane time tu? nak beli pon fikir 4 5 6 kali sebab takut tak muat, nak beli besar2 sangat kang bdk tu tak boleh nak pakai plak, kena tunggu berape tahun plak kang. last kami berdua amek yg 12-18. hah hambek ko! tak muat lagi aku tak taw. jadinye dari kul 5.30 - 7.30 aku dengan mr.zach duk mencari baju2 si rayyan tu je lah. nak belikan tuk bakal MIL pon tak sempat, just beli buah2han je. (takat buah temerloh pon ade) haha. nak buat cam ne da tak sempat nak mencari. memandangkan masa dah suntuk sebab mr.zach plan nak bertolak malam tu jgk, lepas isyak. jadinya aku main amek jelah baju rayyan, dua pasang kami beli astu ade lah dlm 5 jenis buah aku beli. (mr.zach yang suruh amek banyak2 sebab katenye rumahnye ramai rakyat jelata) ok done! zappppppppp gi kaunter then bayar astu blah dari alamanda.


malam dalam pukul 9.00 aku dengan mr.zach gerak balik kampung. takat 2jam je balik kampung die kira oklah kan, mula2 je jem dekat tol gombak. ouh mmg normal lah kalau2 time cuti (walaupon sari) orang yang kampung dekat2 ni sure baliknye. takat temerloh mmg tak ade hal lah, try ko balik kelantan time raya (walaupon raya bangsa len tp jalan tetap jem ok), kalau tak 18jam duk dalam kete disebabkan jem tu bukan namanye nak balik kampung kat kelantan lah. (kalau tak ikut musim raya ni ade dlm 7 -8 jam paling lama pon). tu paling lame aku tersadai dalam kete. memang kematu bontot ko, tapi da base gitu nak merungut apenye.. nak mrungut sgt balik dengan flight je. tapi tu lah kadang2 jem tu seronok. pe yang seronok aku pon tak taw. sonok kot kalau ko naik kete yang besau yang ko leh tidor dgn pelbagai gaya + kete ko ade peti ais ke, (wahhh da macam RV plak, sal kat malaysia tak ade eik?) haha. melalut lak aku. ok2 smbung2..

kami sampai dalam kul 12.00 (pe cer kata 2jam je!) haha. lambat sebab mr.zach pergi jumpa adik2 die kat damansara b4 balik. astu bila da gerak, aku plak jenis kejap2 nak benti kejap2 nak benti. sampaikan mr.zach hangin la jugak siap cakap kat aku ' ko bajet ni nak balik kelantan ke sampaikan nak benti 3 4x? nak balik phg je kot. ' hahah. see! aku da base kalu jalan jauh2 ni mesti benti dekat petronas mana2 sambil gi beli pape, sambi2 hilangkan penat jugak kn. sekali hambek ko kena marah dengan mr.zach. kahkahkahkah... tu belum lagi bab aku bebel2 mr.zach bwk kete laju. naik bukit kat area genting tu ko nak laju2, memang aku marah lah. bwklah slow2.. aku ni tak kawin lagi. ko lantak lah. (eh!). jadinye die pon sambil bengang terpakselah bawak kete slow pada kelajuan 80km. hakhakhakhak. siap cakap dekat aku tu ' seb baek kete lu kalau kete wa, lu bebel je wa tinggal tepi highway ni je' . kahkahkahkahkah.

memandangkan da sampai pon pukul 12.00 aku jumpa mak die kejap, cite lebih kurang astu tidur. cite lebih kurang pon pukul 2 pagi baru aku masuk tidur. ouh tidakkkkkk!!! sok plak sure nak kena bangun awal ko. ouhhh!!! paling siut bile pagi2 dalam kul 6.00 am abang aku kasi SMS, ayat die mmg tak boleh blah!

abang aku : woit ang da bangun ka? (ouh lghrat penang ni owez kami guna sebab ayah aku org penang)

aku: aku da bgn ar wey. awatnya?

abang aku : wey pasai pa ang bangun awai? pi la tidoq lagi. hari ni cuti pa.. rugi betoi la ang. biaq mak bapak fizan tau yang ang hantu tidoq. hakhakhakhak. (fizan a.k.a mr.zach ok)


cam siut je kn abang aku bagi sms pepagi buta semata2 nak kenakan aku. gigih tol. siap gelakkan aku lagi.





********************************************************

pic aku dengan rayyan. suke bdk ni sebab senang gile jage die. tu lah baju yang aku dengan mr.zach beli. hijau ko! sebab aku suke katak. (eh ade kene mgena ke?) hakhakhak.


ok2 sok aku cite plak kisah aku dengan bakal MIL duk kat dapur. wahhh!!! poyo seh cuti sehari je tapi entry sampai dua. haha. biaq pi la. blog aku ma...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...